miercuri, 15 iunie 2011

frigănele de legume

Deşi mi-am propus să aştept ca vara să-şi facă apariţia pe tarabele noastre, nu am rezistat şi am dat iama prin legumele de import.  Doream să-mi pictez în farfurie culorile atât de variate şi plăcute ce le întâlnesc în grădina mea de vis!
Şi ce poate fi mai uşor şi repede e făcut, decât vestitele frigănele?! Frigănelele se pot face în foarte multe variante, dulci, sărate, cu fructe sau legume…
Iată ce variantă am făcut eu:

Ingrediente:
1 vânătă
1 dovlecel
2 mere acrişoare
1 felie ţelină
5 ouă
3 linguri făină
1 legătură mărar
3 linguri pesmet măcinat din pâine
1 lingură biscuiţi digestivi măcinaţi
ulei pentru prăjit
Preparare:
Pentru că foloseşti legumele crude pentru prăjire, este bine să te mişti repede pentru ca ele să nu se oxideze, iar pentru curăţat şi mărunţit, încearcă să foloseşti un cuţit ceramic. Pentru început curăţă ţelina şi spal-o în jet de apă rece. Spală vânăta, dovlecelul şi merele. Curăţă de coajă dovlecelul şi-l taie în cubuleţe de circa 1cm. La fel procedezi şi cu vânăta şi ţelina. Curăţă merele de coajă şi cotor şi le taie în cubuleţe. Le răstorni pe toate într-un bol şi condimentezi cu sare şi piper după gust. Adaugă pesmetul din pâine şi biscuiţi, făina, ouăle şi mărarul tăiat mărunt.
Amestecă bine, iar dacă mai doreşti şi alte condimente, poţi pune puţin tarhon proaspăt tocat  mărunt şi cimbru. Pune pe foc o tigaie cu ulei şi când s-a încins ia din compoziţie câte o lingură şi prăjeşte pe ambele feţe.
Când scoţi din tigaie, pregăteşte un grătar peste care pui şervete absorbante din hârtie pentru bucătărie sau, cum fac eu, pun într-un castron câte un strat de hârtie, un strat de friganele, şi tot aşa. Ţin pe hârtie cam un sfert de oră până ce tot uleiul este absorbit de hârtie.
Nu este atât de greu de făcut acest fel de mâncare, care, poate fi servită ca atare sau ca garnitură pe lângă  un cartof natur sau altceva ce-ţi doreşti. Dar oricare variantă vei alege să ştii că nu vei regreta.
Legumele amestecate cu gust dulce şi sărat nu intră în contradicţie, iar dacă eşti o persoană care iubeşte aventura, atunci poţi încerca. Priveşte înainte şi vei zări în grădină un mănunchi de vise de o vară împletit cu mirosuri amestecate de legume şi pâine coaptă.

4 comentarii:

  1. Super ineresante friganelele!!!
    cred ca sunt si foarte bune!
    O seara placuta iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru mine, friganelele sunt portita de scapare cand sunt in "gol de inspiratie". Se fac repede, le poti garnisi cu ce vrei sau le poti folosi ca garnitura.
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai zis bine pentru "gol de inspiratie",nu am auzit de aceasta combinatie...
    Te pup si o seara foarte placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Petronela, intotdeauna este loc pentru experinete, unele nereusite(dezastre chiar!) altele reusite. Cred ca aceasta este una reusita.
    si eu te pupu, noapte buna

    RăspundețiȘtergere