miercuri, 9 februarie 2011

salată de crudităţi cu maioneză sau dressing vegan


O salată care-mi place foarte mult este cea de crudităţi, salată ce poate fi serviţă cu plăcere la micul dejun şi fără reţineri la cină.
Se poate face vegan_ fără maioneză_ şi atunci se face un dressing din ulei, zeamă de lămâie şi sos de soia.
Dar şi într-un caz şi în celălalt nu puneţi prea multă sare căci nu se va mai simţi gustul dulce al crudităţilor.

„Alimentele vii cresc vitalitatea, întăresc sistemul imunitar, reglează greutatea şi încetinesc procesul îmbătrânirii. Abundă în minerale şi vitamine, conţin o cantitate suficientă de proteine şi au foarte puţine calorii. Sunt bogate în carbohidraţi cu digestie lentă care sporesc energia; şi pentru că alimentele vii sunt în general foarte bogate în apă, ele reprezintă modul ideal de detoxifiere  al organismului. De asemenea sunt bogate în fibre. Fibrele solubile scad nivelul grăsimii din sânge şi îndepărtează din organism metalele grele precum cadmiul şi plumbul”  Dr. Gillian McKeith_ Hrană vie pentru sănătate


Număr de porţii: 8
Timp de preparare: 45 minute
Dificultate: uşor

Ingrediente:
1 ţelină milocie
2 morcovi
100 gr. de nuci măcinate
maioneză din 2 oua
Preparare:
-          am spălat rădăcinoasele şi le-am ras pe răzătoarea cu ochiuri mici şi le-am răsturnat într-un castron
-          după ce am spălat merele, le-am curăţat de coajă şi le-am ras pe răzătoarea cu ochiuri mari şi le-am pus în castronul cu rădăcinoasele
-          am luat 100gr. miez de nucă şi le-am tocat mărunt la blender, apoi le-am răsturnat în castron
-          separat am făcut maioneză dintr-un gălbenuş fiert şi unul crud, 1 linguriţă de muştar

-          dacă nu mâncaţi maioneză vă recomand un dressing din ulei de măsline, zeamă de lămâie şi sos de soia. Zeama de lămâie o puneţi în funcţie de gust: dacă  vă place mai acru, atunci ½ lamâie la ½ cană de ulei este de ajuns, la care adăugaţi cam 3-4 linguri de sos de soia; dacă vă place mai dulce, atunci puteţi pune şi 2-3 linguri de zahăr brun şi puţină sare; amestecaţi ingredientele separat apoi le răsturnaţi în castronul cu crudităţi
-          după ce le-aţi amestecat bine, aşezaţi salata pe porţii dacă o serviţi imediat
Dacă mai rămâne ceva, un recipient cu capac este bun pentru a depozita salata la frigider, dar este bine să fie consumată a doua zi de dimineaţă. Crudităţile se oxidează destul de repede  şi îşi pierd din proprietăţi.


 
Să mâncaţi cu plăcere tot ce aveţi pe masă şi să vă bucuraţi de fiecare clipă trăită!



2 comentarii: