luni, 16 mai 2011

guguluf glazurat cu dorinţe de vacanţă

Azi am vrut să fac o prăjitură, dar nu prea aveam timp, aşa că am apelat la reţeta mea cu gem. Nu-mi ia mult timp de preparare, este uşoară şi destul de arătoasă.

Ingrediente pentru două tăvi :
3 ouă
½ cană ulei
½ cană apă
½ cană gem (oricare)
1 cană zahăr
2 linguri cacao
1 linguriţă bicarbonat de sodiu nestins
50 gr. nuci
50 gr. stafide
2 ¼ căni făină pentru prăjituri
1 portocală
            pentru glazură 3 cuburi ciocolată menaj albă (o prefer pe aceasta pentru că nu este prea aromată) şi biluţe mici de ciocolată neagră
Preparare:
Pune într-un bol pentru mixare toate ingredientele,
şi mixează bine până se amestecă bine. Compoziţia trebuie să fie de consistenţa unui chec. Miezul de nucă l-am zdrobit puţin, de preferat să-l laşi întreg sau bucăţi mai mari. Stafidele le-am înmuiat în puţin lapte (nu-i pun esenţă de rom că nu prea îmi place).
Unge o tavă de guguluf (eu am folosit-o pe acesta din fotografie pentru că îmi plac crenelurile, sunt mai adânci) cu ulei şi griş şi răstoarnă compoziţia. Curăţă portocala de coajă şi aşează felii pe blat, după care, cu o spatulă le apeşi până se încorporează în aluat.

Pregăteşte cuptorul şi-l încălzeşte cu 10-15 minute înainte, la 170-180ºC (mediu spre mic la gaze), şi coace guguluful cam 35-40 minute. La 35 minute poţi face testul cu scobitoarea şi vezi dacă este copt la mijloc.
Scoate din cuptor prăjitura şi lasă la răcit.
Într-o crăticioară (de preferat antiaderentă) pune la topit ciocolata (la foc mijlociu): la trei cuburi de ciocolată poţi pune trei linguriţe de apă şi amestecă bine până se topeşte. Ai grijă, trebuie să te mişti repede pentru că se întăreşte ciocolata, relativ repede.
 Şi acum aruncă ciocolata peste guguluf. Cu o lingură, pe care o înmoi în ciocolată, poţi să faci modele peste guguluf aşa cum îţi place, şi dacă nu iese ca la cofetărie, ca după munca unui cofetar, nu-ţi face supărare căci este o prăjitură foarte bună, iar munca ta este răsplătită, fii sigur de asta!
Dacă îţi place ciocolata, atunci poţi orna cu mai multă ciocolată, la ornat te poţi exprima aşa cum îţi place, poţi pune două tipuri de ciocolată, poţi face aşa cum vrei tu!
Eu am răsfirat biluţe de ciocolată neagră peste ciocolata albă ce mai era caldă.
Ei, simţi mirosul?! Este ciocolată amestecată cu dorinţă se soare şi foşnet de valuri mătăsoase de mare liniştită precum visul unui prunc. Nu te sfii, muşcă cu poftă din prăjitura de pe masă, şi spune-mi ce gândeşti!  Ah ce bine este în vacanţă! Uşoară linişte cu somn prelung de dimineaţă, miros de cafea proaspăt râşnită şi râsul ştrengăresc al copiilor din vecini parcă îţi alungă spaimele de voiajor. Dar ce poate fi mai plăcut decât vise şi dorinţe de călătorii cu parfum de ciocolată revărsată cu dărnicie în cafeaua de dimineaţă? E doar un vis acum, dar aşteaptă căci va veni şi vacanţa mult aşteptată când dorul de călătorii se va împlini.

                                                      

4 comentarii:

  1. Pare foarte bun ...si-i aspectuos prin decor!!!!Dar ai atins coarda sensibila cu cuvantul VACANTA....De cand am prenotat,numar zilele ca soldatii!!!!Deci AMR 39!!!
    PUPICI si o saptamana placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Esti o dulce Petronela, dar sa stii ca si eu numar zilele, desi nu prea stiu exact cand va bate vacanta la usa mea.
    pupici, si eu iti doresc o saptamana cat mai placuta alaturi de cei dragi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce nume frumos pentru o prajitura. Parca are un pic de vacanta in ingrediente, nnu crezi? Poezia te insoteste in toate, bag eu de seama. Cred ca am s-o fac pentru bucuria copilului meu, care cu siguranta va aprecia si numele.
    Cu drag,
    Luciana

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, in familia noastra au fost si sunt poeti consacrati sau in anonimat. Mie mi-a placut de copil sa scriu, dar nu am materializat numic pentru nu m-a intersat acest aspect, iar daca aceasta reteta ii va place copilului este cea mai buna apreciere pe care as putea-o primi.
    O zi foarte buna!

    RăspundețiȘtergere