sâmbătă, 19 martie 2011

Plăcintă din urdă si brânză de burduf

Nu te-a încântat niciodată mirosul proaspăt de urdă încât nu mai aştepţi să ajungi acasă ca să ciupeşti puţin din ea pe ascuns, că aşa este mult mai bun?!
Ei bine, când vine primăvara, precum ghioceii care-si fac primii apariţia printre ultimele pâlcuri de zăpadă ce nu se mai topeşte, aşa se întâmplă şi cu urda care se înghesuie printre vestitorii primăverii şi care-şi dă mâna bucuroasă cu ceapa verde,  ne anunţă că primăvara este pe drum.
Şi-atunci mă gândesc că o plăcintă este bine întâmpinată pe masa de seară sau chiar la micul dejun şi dau deoparte fără prea multă părere de rău borcanul de zacuscă trudit din vară.
Număr de porţii: 6
Timp de preparare: 15 minute
Timp de gătire: 55 minute
Dificultate: uşor
Categorie: antreuri

Ingrediente:
-          300 gr. urdă
-          200 gr. brânză de burduf
-          4 oua
-          2 linguri cu vârf cu smântână
-          2 linguri cu vârf de făină albă
-          1 linguriţă chimion
-          1 linguriţă seminţe de susan
-          50 gr. caş proaspăt

Preparare:
Amestecă brânza de burduf cu urda fără să pui sare deoarece brânza de burduf este destul de sărată.
După ce ai amestecat bine, adaugă ouăle întregi, smântâna şi făina.
Plimbă  bine spatula de lemn, să fii sigur că tot ce ai pus în castron s-au îmbrăţişat până la contopire şi compoziţia a căpătat culoarea aurie.
 Atunci să ştii că poţi aprinde cuptorul pentru a fi cald când pui la copt plăcinta.
Unge o tavă rotundă cu puţin ulei şi tapetează cu griş. Tava pe care am folosit-o avea 23cm diametru.
Răstoarnă compoziţia în tavă şi nivelează cu o spatulă din lemn.
Cu gândul la florile ce în curând îmi vor invada grădina şi-mi vor fi mângâiat nările avide de căldură, am imprimat o mică floare din caşul proaspăt pe care l-am scurs bine de zer. Şi, precum fluturii neastâmpăraţi, am presărat seminţe de chimion şi susan ca să-mi ascundă, doar pe moment, ce surpriză plăcută voi fi întâmpinat când, cu poftă, voi muşca din felia de plăcintă!
 Pregăteşte cuptorul pentru 170ºC (mediu pe gaze) şi lasă plăcinta să se coacă împrăştiindu-şi miresmele prin bucătărie. Şi când se împlini timpul de coacere, scoate plăcinta din cuptor. Chiar dacă mirosurile coacerii ţi-au invadat bucătăria, aşteaptă puţin să se răcorească şi bucură-te  de imaginea unei plăcinte minunate!
 Iar când vei fi gustat din ea, să ştii ca este cam greu să te opreşti doar la o singură felie.
Şi dacă nu te-am convins, să ştii că este o plăcintă uşor de digerat care face casă bună cu stomacul si fierea, şi nu se supără nici pe ficat. Deci poţi să mai tai o felie de plăcintă şi să te bucuri de savoarea ei.
Dacă eşti înconjurat de prieteni şi familie, să ştii că le vei face o surpriză plăcută, iar dacă vrei să dăruieşti o floare de Florii, poţi şi pe aceasta s-o aşezi pe masă ca să completezi un buchet cu toată dragostea ce poţi s-o dăruieşti, căci nu poate fi ceva mai înălţător să iubeşti şi să dai mai departe ceea ce minunatul nostru pământ ne dăruieşte zi de zi.
O zi bună alături de multe altele la fel de minunate!

6 comentarii:

  1. In primul rand iti multumesc ca te-ai alaturat blogului meu,asa am descoperit si citit pe al tau care mi-a placut (clar si amanuntit).Vad ca si tu esti "boboaca"ca si mine,deci iti urez cale lunga de blogareala si multi admiratori.
    Pe curand si o zi buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Petronela, iti multumesc pentru urari, si de asemeni, iti urez bloguit placut. Mi-a placut blogul tau, sincer!

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte buun,imi place blogul tau,felicitari si succes cu noi retete

    RăspundețiȘtergere
  4. @ retete-ina
    Multumesc! Sunt doar un bucatar amator care incearca, atunci cand am timp, sa descopar noi gusturi. Poate fi o provocare!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna Gratiela, tare mult imi place reteta asta cu multe branzeturi yumi,yumi si sigur o voi incerca si eu.
    Ps:ti-am adaugat blogul, la lista mea, asa ca te voi vizita mai des:)))
    Pupici si spor la multe retete delicioase !

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Lia, si te astept cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere