vineri, 23 martie 2012

raw vegan_salată de vinete cu ţelină, maioneză vegan şi usturoi


Chiar dacă a venit primăvara, un pic de vară fierbinte parcă îmi face bine şi mă bine dispune.
Ei bine azi, pentru că aveam să fac salată de vinete pentru Paul, mi-am zis să-mi opresc una şi pentru mine şi să încerc varianta raw.  Am rămas plăcut surprinsă de gustul său crud, mai ales că întotdeauna am crezut ca vânăta este iute. Deci, hai la treabă,  dar atenţie, trebuie mâncată imediat, odată că este foarte bună, dar şi oxidează repede, ca de altfel  toate legumele si fructele preparate crude.

Ingrediente:
            Pentru salată
1 vânătă mijlocie – micuţă
1 felie de ţelină, cam 3-4 cm (depinde de cât de mult îţi place ţelina)
½ cană caju
1 ceapă mică albă
1 linguriţă miere de albine
sare 


Preparare:
Prepară mai întâi maioneza pentru ca ea să fie gata de a îmbrăţişa amestecul de vânătă şi celelalte ingrediente.

Aşa cum spunea şi Mihaela Walter,  această maioneză nu se taie.
Dacă îţi place, poţi adăuga şi puţină zeamă de lămâie.

Curăţă vânăta de coajă, taie în cuburi mici şi presară sare.
Lasă cam 15 minute vânăta să-şi lase sucul, apoi stoarce-o bine, spală în jet de apă rece şi mai stoarce odată.
Pune în blender ţelina şi nucile de caju cu puţină apă şi mierea de albine şi mixează bine până ce obţii o cremă destul de groasă.
Toacă vânăta cu un tocător de lemn şi amestecă, în final, crema de caju, vânăta şi maioneza.


Ei bine, da, am să mai fac căci a fost o adevărată delectare. Chiar dacă nu au acel gust şi miros de afumat pe jeratic, salata aceasta rămâne printre preferatele mele  raw, căci aşa am cunoscut cu adevărat acest dar din grădină cu parfum şi gust  unic.  Am simţit că vara nu este departe şi, pictată în farfurie, îmi dă fiorul unui adieri călduţe cu parfum de grădină înverzită.

2 comentarii:

  1. buna ziua.am o intrebare...am citit ca s-ar gasi sare cu gust de fum. contine sare, ulei si maltodextrina...din ce am citit pe net. acum....stiu ca ar da o tenta de afumat salatei dar nu stiu cat de ok ar fi din pct de vedere raw...chiar nu stiu. e doar o idee

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua Aliki,
    Nu am auzit de aceasta sare, dar cu siguranta nu este naturala. Orice adaos, mai ales cu gust de fum si alti aditivi, cu suguranta are acel vestit E621 (glutamat de sodiu)- vezi http://gratziela-retete.blogspot.com/search/label/Ce%20m%C3%A2nc%C4%83m%20%C5%9Fi%20g%C4%83tim%20_glutamat%20de%20sodiu%20E%20621 , sau din pagina Condimente, este un articol despre glutamatul de sodiu.
    Oricum, te asigur ca nu tanjesc dupa gustul de fum, caci raw inseamna gusturi si parfumuri noi, naturale, curate.
    Cu drag

    RăspundețiȘtergere