joi, 3 mai 2012

raw vegan_ ghebe cu roşii uscate şi maioneză








Toamna ce a trecut a fost foarte zgârcită cu noi, nu ne-a prea dăruit ghebe deoarece lipsa ploilor le-a făcut aproape prohibite. Şi totuşi, am avut noroc cu o mamaie care-mi culege în fiecare toamnă şi mi le pregăteşte pentru iernat. Şi, pe lângă cele uşor opărite şi conservate cu sare la butoi, îmi usucă şi câteva şiraguri.
Ei bine, din aceste câteva şiraguri mi-am făcut iarna mai uşor de suportat.

Ingrediente:
2 căni ghebe uscate
2 căni roşii uscate
cimbru
oregano
busuioc
ulei virgin din seminţe de floarea soarelui
mărar
1 ceapă roşie, dulce
3-4 căţei de usturoi mărunţiţi

            maioneza ca aici


preparare:







Dacă ai ghebe deshidratate pune-le la înmuiat de cu seară, dar să nu uiţi să mai schimbi apa de vreo 2 ori. Dacă nu ai ghebe uscate sunt bune şi cele congelate pe care, după ce s-au decongelat, le poţi deshidrata cam 1-2 ore în deshidrator sau în cuptorul cu uşa deschisă şi cu focul la minim.
Dacă sunt proaspete, trebuie să le speli bine, le scurgi bine de apă şi le prepari la fel.






Hidratează roşiile cam 2 ore.
Mărunţeşte ghebele şi roşiile, amestecă-le într-un bol cu puţin ulei virgin din seminţe de floarea soarelui şi condimentează cu cimbru, oregano şi busuioc.
Adaugă ceapa mărunţită şi usturoiul.
Amestecă toate acestea într-un bol şi lasă la „odihnă” 15-20 minute pentru contopirea şi înlănţuirea parfumurilor.
Serveşte alături maioneză dacă doreşti.





 

Nu am crezut că acele roşii uscate de mine îmi vor înnobila farfuria dăruindu-mi clipe de visare. Acest amestec este precum o boare răcoroasă şi parfumată de toamnă aurie. Ghebele, înlănţuite parcă într-un dans frenetic, aduc alături de roşiile dulci şi parfumate sentimentul că de aici începe călătoria ta spre dorinţe de vacanţe mult visate.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu